Klantverhaal: Waterschap Drents Overijsselse Delta
14 juni 2024 
in Nieuws

Klantverhaal: Waterschap Drents Overijsselse Delta

Hoe je Employee Experience inzet voor een mensgerichte digitale transformatie.

Het 
Waterschap Drents Overijsselse Delta heeft samen met Novius een mensgerichte aanpak ontwikkeld voor de implementatie van #Microsoft365 als centraal samenwerkingsplatform. Deze digitale transformatie was niet alleen technisch van aard, maar zorgde ook voor een verandering in de manier van (digitaal) samenwerken. Hier is hoe we dat samen hebben aangepakt.

Door ons te verdiepen in dagelijkse werkzaamheden van diverse medewerkers, hebben we gebruikersgroepen en persona's gedefinieerd die de unieke behoeften van elk type medewerker weerspiegelen. Vervolgens hebben we in co-creatie met medewerkers, het implementatietraject vormgegeven door middel van diverse ‘onboarding journeys’. Van peilbeheerder, beleidsadviseur tot hydroloog. Door deze aanpak werken we aan een implementatie- en adoptietraject dat iedereen faciliteert om de nieuwe manier van werken eigen te maken.
 
Lees hier de volledige klantcasus: 
https://lnkd.in/ezU9J-sZ

Wil je meer weten over hoe de focus op verbetering in de ervaringen van medewerkers de digitale transformatie van jouw organisatie kan versterken? Neem contact op met onze Experience Management-specialisten, 
Marije Teerling (PhD) en Jenycke van der Maten, voor een gesprek over de mogelijkheden.

Meer publicaties?

We hebben meer dan 500 artikelen in ons archief!