Wat is the Battle of Disruption?
Tijdens het spelen van het spel, wordt met behulp van een aantal krachtige metaforen overzicht gecreëerd in de wereld van de digitale technologie. De belangrijkste ‘drivers’ worden toegelicht aan de hand van recente voorbeelden uit de dagelijkse praktijk in verschillende branches over de hele wereld. Op een leerzame, speelse en tegelijkertijd competitieve wijze ontdek je de kansen en bedreigingen van digitale transformatie voor jouw organisatie.
Voor wie?
De game ‘Battle of Disruption’ is geschikt voor alle directieleden, managers en teamleden die te maken hebben met digitale transformatie en disruptie, of hier meer over willen weten. In slechts één dagdeel word je meegenomen in de wereld van de steeds sneller ontwikkelende digitale technologie. Je krijgt overzicht en ontwikkelt een beeld van de kansen en bedreigingen voor jouw eigen organisatie. Het resultaat is een inspirerende sessie en een impactanalyse: welke ontwikkelingen zijn relevant? En op welke termijn? Ook voor organisaties die al een doordachte digitale strategie hebben ontwikkeld en geïmplementeerd, is het spelen van de game interessant om te toetsen of de gerealiseerde strategie compleet is.
Geïnteresseerd? Speel de game!
Disrupt jezelf en je collega’s tijdens een strategie-dag of teambuildingssessie. Verzamel zoveel mogelijk bitcoins door het interpreteren van actuele filmpjes met praktijkvoorbeelden op YouTube en binnenkomende tweets. Los trend-puzzels op en discussieer samen over de relevantie van bepaalde digitale trends voor jouw organisatie en haar toekomst. Met het spelen van de ‘Battle of Disruption’ is een steile leercurve in combinatie met een hoge fun-factor gegarandeerd.
Wat is het eindresultaat?
Na het spelen van de ‘Battle of Disruption’ is er bij het team meer kennis over digitale transformatie: Wat is digitale transformatie? Wat zijn de 30 drivers en de 8 verbindende metaforen van digitale transformatie? Tijdens het spelen van de game worden de interpretatie vaardigheden uitgedaagd. Hoe kunnen recente praktijkvoorbeelden worden geassocieerd en vertaald naar kansen en bedreigingen? Na afloop heb je de sense of urgency bepaald: welke drivers of transformation gaan jouw bedrijf raken? Hoe, waar en wanneer? Tot slot breng je gezamenlijk alle call to actions in kaart. Welke vervolgstappen zou je direct in gang moeten zetten?