De uitdaging
Als drinkwaterbedrijf staat Dunea voor een dubbele maatschappelijke verantwoordelijkheid: het leveren van betrouwbaar drinkwater én het beschermen van waardevolle natuurgebieden. In een tijd waarin klimaatverandering, vergrijzing van personeel en toenemende klantverwachtingen de sector uitdagen, is digitale transformatie geen luxe maar noodzaak. Binnen Dunea zijn al diverse digitaliseringsinitiatieven gestart. Deze initiatieven vormen een belangrijke basis voor de digitale transformatie richting een toekomstbestendige drinkwatervoorziening.
Tijdens een seminar van Novius over business transformatie planning, won Dunea de Battle of Disruption. Dit is een managementgame om begrip te krijgen over de kansen en bedreigingen van state-of-the-art digitale technologieën. De game werd breed in de organisatie ingezet als middel voor het creëren van meer bewustwording rond digitale transformatie. Dit leidde tot een veelheid aan inzichten en ideeën naast de al lopende initiatieven. Maar, juist die overvloed maakte het complex: welke kansen zijn écht relevant en hoe vertaal je ze naar concrete use cases die bijdragen aan de doelen van de vijf waardeketens van Dunea.
De Digital Transformation (DT-board) had daarom behoefte aan een integrale roadmap om richting te geven aan de digitale transformatie van Dunea.







