Gemeente Tilburg

Betere digitale processen leiden tot hogere klanttevredenheid

 

Klant
Tilburg is de 7e grootste stad van Nederland met meer dan 200.000 inwoners.

Doelstelling
Tilburg ontwikkelde een nieuwe ‘excellente klantenservice’ strategie met de focus op omnichannel. Novius is gevraagd om te helpen bij het beantwoorden van de belangrijkste vragen: “hoe gaan we verder, wat is de impact op alle aspecten van onze organisatie, welke keuzes moeten we maken?”.

Aanpak
Binnen een paar maanden kreeg de gewenste oplossing vorm en werden de contouren van de vereiste verandering zichtbaar. Onze aanpak, met daarin een gestructureerd proces om de vereiste verandering te identificeren, een goed geanalyseerde business case en een voortdurend stakeholder management, werd zo goed gewaardeerd dat men ons vroeg verder te gaan en een Proof of Concept voor Omnichannel te organiseren.

Toegevoegde waarde
Er is een CRM-leverancier geselecteerd die het volledige ontwerp van de omnichannelreis van burgers en ondernemers uit Tilburg kan realiseren. De Proof of Concept is gestart en de eerste resultaten zijn veelbelovend, ze versterken de overtuiging dat omnichannel de klant- en medewerkers-tevredenheid aanzienlijk zal verhogen.

Wil je hier meer over weten? Neem dan contact met ons op via office@novius.nl of 0343-760076.

Menu