Avanzi

GrandVision gaat over naar mondiaal point-of-sale systeem

Het adviseren van de juiste (contact)lenzen: binnen de optiek-retail is het van cruciaal belang. Het point-of-sale-systeem van het Italiaanse Ottica Avanzi voldeed niet meer aan de huidige maatstaven hiervoor. Moederbedrijf GrandVision, ’s werelds grootste optiek-retailer, riep de hulp van Novius in bij het vervangen van het systeem.

De complexiteit van het project was hoog: het systeem moest aansluiten op Avanzi’s andere primaire systemen voor Logistiek en Finance, er moest via EDI informatie worden uitgewisseld met leveranciers van o.a. lenzen en frames, het bestaande loyalty-systeem van Avanzi moest worden geïntegreerd, er moest medische informatie van klanten worden uitgewisseld met zorgverzekeraars en er moest worden voldaan aan de strenge Italiaanse fiscale regelgeving. Bovendien moest het systeem een blauwdruk worden voor de wereldwijde implementatie: 25 Operating Companies in 40 landen.

Met betrokken partijen vanuit heel Europa en Zuid-Amerika was het project zeer internationaal. Novius vervulde de rol van project- en implementatiemanager en was wekelijks in Italië aanwezig om de verschillende partijen aan te sturen en alle werkzaamheden in goede banen te leiden. We stelden de mondiale blauwdruk op en hebben de uitrol begeleid over 170 winkels.

Menu